Wie we zijn

 

Wij zijn Nienke en Janneke, afkomstig uit Empel en Vinkel.

Al op jonge leeftijd vonden wij het leuk om met kinderen te werken. Het begon met oppassen en later als leerkracht voor de klas. Beiden hebben we na de basisschool onze vwo-studie afgerond. Daarna volgden we de Pabo en de Master SEN/aanvullende cursussen.
In het onderwijs hebben we elkaar ontmoet. Samen draaiden we een groep en deelden we onze interesses en ervaringen. Wij streefden ernaar iedere leerling datgene te geven waar hij/zij om vroeg.

Wij zaten op één lijn met onze interesses, de manier waarop we naar kinderen keken, maar ook de manier van begeleiden. Ieder kind is uniek en heeft andere behoeften! Om deze behoeften goed in kaart te kunnen brengen, wilden wij onze expertise op een andere manier gaan inzetten dan voor de klas. Met die gedachte zijn wij gaan brainstormen over een eigen praktijk.

Met de visie waarin elk kind uniek is en de aandacht voor ontwikkeling van het gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen van de leerling centraal staat, zijn wij in 2012 Leerplein 4-16 gestart: een bureau voor RT, bijles en huiswerkbegeleiding.
Met veel plezier begeleiden wij sindsdien elke dag leerlingen van de basisschool en de middelbare school. Wij geven hen iedere dag dat beetje extra aandacht, dat zij nodig hebben.

Remedial Teaching is er voor kinderen bij wie het leerproces niet verloopt zoals verwacht. Ieder kind is uniek en heeft andere behoeften. Onze begeleiding is individueel en afgestemd op de behoefte van uw kind. Tijdens de begeleiding is er ook veel aandacht voor het ontwikkelen van het gevoel van eigenwaarde en het zelfvertrouwen van de leerling. Als het kind een goed zelfbeeld heeft, zal dat de leerprestaties positief beïnvloeden.

Wanneer uw kind stress ervaart rondom de Entree- of Citotoets, kunnen wij een helpende hand bieden. Deze toetsen in groep 7 en 8 worden tegenwoordig gezien als een belangrijke indicator voor het vervolgonderwijs. Hierdoor kan de toets als een enorme druk ervaren worden, waardoor faalangst op de loer ligt, met als gevolg onderpresteren. Deze ontwikkeling maakt, naar onze mening, Entree- en Citotoets begeleiding gegrond.

Daarnaast kunt u bij ons terecht voor bijles en huiswerkbegeleiding op verschillende vakgebieden. Sommige kinderen hebben behoefte aan extra ondersteuning of vinden het moeilijk om hun huiswerk in te plannen. Ouders hebben niet altijd tijd om hun kroost te begeleiden. Wanneer ze wel tijd hebben, vinden veel papa’s en mama’s het prettiger om leuke dingen te doen met hun kinderen. Wie zich herkent in deze situatie, kan onze praktijk inschakelen.